PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE
2014-02-24
Bezpieczne dla zdrowia i środowiska wykończenie wnętrz – panel dyskusyjny z udziałem ekspertów kampa
Dostęp światła naturalnego do pomieszczeń jest jednym z najistotniejszych czynników warunkujących jakość życia. Jego duży wpływ na zdrowie zauważa aż 85% ankietowanych, biorących udział w badaniu sondażowym Znaczenie zdrowotne światła dziennego w domu w świadomości Polaków1.

W pomieszczeniach spędzamy nawet 90% naszego życia. Ich specyficzny mikroklimat nieustannie wpływa na nasze samopoczucie i zdrowie. W najbliższą niedzielę, 2 marca 2014 r. podczas targów mieszkaniowych w Warszawie eksperci kampanii Energooszczędność w moim domu podpowiedzą, na co zwracać uwagę przy wyborze i aranżacji wymarzonego mieszkania.

Mieszkanie bezpieczne dla zdrowia i środowiska - pod takim hasłem odbędzie się spotkanie z ekspertami kampanii edukacyjnej Energooszczędność w moim domu: arch. Moniką Kupską-Kupis z VELUX, dr. inż. Andrzejem Wiśniewskim z firmy OSRAM i Michałem Świderskim ze Skanska Residential Development. Osoby odwiedzające targi mieszkaniowe Nowy dom, nowe mieszkanie na warszawskim Torwarze (ul. Łazienkowska 6a), zachęcamy do udziału w panelu dyskusyjnym, który rozpocznie się 2 marca 2014 r. o godz. 14:45 (sala A). Uczestnicy dowiedzą się, jak rozpoznać produkty do wykończenia wnętrz o zminimalizowanej emisji szkodliwych substancji oraz jak wybierać energooszczędne źródła światła, aby spełniały nasze oczekiwania, a przy tym były bezpieczne dla zdrowia. Podczas spotkania zostaną zaprezentowane także wyniki badań nt. wpływu światła dziennego na samopoczucie i zdrowie.

Dostęp światła naturalnego do pomieszczeń jest jednym z najistotniejszych czynników warunkujących jakość życia. Jego duży wpływ na zdrowie zauważa aż 85% ankietowanych, biorących udział w badaniu sondażowym Znaczenie zdrowotne światła dziennego w domu w świadomości Polaków1. Jednocześnie zaledwie 33% z nas bardzo dobrze ocenia doświetlenie światłem naturalnym swojego domu. Ten problem dostrzega firma OSRAM, która m.in. przez badania naukowe stara się lepiej zrozumieć, jak światło wpływa na samopoczucie ludzi. We współpracy z Uniwersytetem w Wuppertalu w Niemczech przebadano 80 osób, połowa z nich przebywała przez dwa dni w pomieszczeniach z typowym oświetleniem sztucznym, a druga połowa - z imitującym naturalne światło dzienne. Koncentracja drugiej grupy była na znacznie wyższym poziomie, te osoby miały także znacznie mniejsze trudności ze snem. Oznacza to, że by poprawić swoje samopoczucie wystarczy zadbać o odpowiednią barwę światła - chłodną w ciągu dnia, co ułatwia koncentrację i cieplejszą wieczorem, by wypocząć.

Więcej informacji o zagadnieniach, które zostaną poruszone podczas panelu dyskusyjnego Bezpieczne dla zdrowia i środowiska wykończenie wnętrz można znaleźć pod linkiem www.budownictwo.org oraz na stronie internetowej www.energooszczednoscwmoimdomu.pl.  Udział w spotkaniu jest bezpłatny, ale należy wcześniej wykupić bilet wstępu na targi mieszkaniowe Nowy dom, nowe mieszkanie, który kosztuje 15 zł. Szczegółowy program targów: www.targimieszkaniowe.pl.



1 Badanie zostało przeprowadzone w dniach 02-04.08.2013 r. w ramach ogólnopolskiego badania Omnibus na reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 18 lat i więcej na zlecenie firmy VELUX.



Kampania edukacyjna w mediach Energooszczędność w moim domu ma na celu zwiększenie świadomości społecznej w zakresie rozwiązań podnoszących standard energetyczny domu i mieszkania. W jej ramach przedstawiciele sektora budownictwa zrównoważonego prezentują korzyści wynikające ze stosowania technologii i systemów zmniejszających zużycie energii. Kampania prowadzona przez Effective PR zapoczątkowana została sondażem opinii publicznej zrealizowanym w styczniu 2013 r. przez firmę SMG/KRC MillwardBrown.

Partnerzy merytoryczni kampanii: IRA Inteligentne Rozwiązania Automatyki (www.ira.pl), NSG Group - właściciel marki Pilkington (www.pilkington.pl), Philips (www.philips.pl), Rockwool (www.rockwool.pl), Skanska Residential Development Poland (www.skanska.pl/mieszkaj), Velux (www.velux.pl).

Patroni merytoryczni kampanii: Green Cross Poland (www.greencrosspoland.org), Instytut na Rzecz Ekorozwoju (www.ine-isd.org.pl), Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (www.nfosigw.gov.pl), Polska Izba Gospodarcza Energii Odnawialnej (www.pigeo.org.pl) oraz Stowarzyszenie Architektów Polskich (www.sarp.org.pl).