PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE
2011-04-20
Pilkington Optiwhite™ - super bezbarwne szkło float
Szkło Pilkington Optiwhite™ jest znakomitym rozwiązaniem dla przeszkleń zewnętrznych, ze względu na swoją wysoką jasność.

Pilkington IGP Sp. z o.o.
ul. Wołoska 18
02-675 Warszawa

tel. 22 548 75 01
fax 22 548 75 55
igp@pl.nsg.com
www.pilkington.pl

» więcej o firmie

Pilkington OptiwhiteTM to szkło, które jest całkowicie pozbawione koloru. Dzięki temu zapewnia wierne odwzorowanie barw oraz podwyższoną przepuszczalność światła. Doceniane przez architektów i projektantów, znajduje szereg zastosowań, począwszy od fasad, kolektorów słonecznych i przeszkleń wewnętrznych, aż po elementy dizajnerskich mebli.

W tym roku Pilkington obchodzi 25. rocznicę wprowadzenia na rynek Pilkington OptiwhiteTM, super bezbarwnego szkła float o obniżonej zawartości żelaza. Szkło jest całkowicie pozbawione koloru, a zielonkawe zabarwienie charakterystyczne dla zwykłego szkła, zauważalne szczególnie przy grubszych taflach, zostało w jego przypadku całkowicie wyeliminowane. Dzięki swojej wysokiej transparentności i przepuszczalności światła (wyższej od zwykłego bezbarwnego szkła float o 1% dla szkła o grubości 3 mm i o 6% dla szkła o grubości 15 mm) produkt sprawdza się w przeszkleniach zewnętrznych i wewnętrznych, pozwalając na wierne odwzorowanie kolorów, a także znakomite oświetlenie każdego wnętrza światłem dziennym.

Szkło Pilkington OptiwhiteTM jest znakomitym rozwiązaniem dla przeszkleń zewnętrznych, ze względu na swoją wysoką jasność i transparentność. Pozwala tworzyć jasne wnętrza, pełne naturalnego światła dziennego, jak również na wyraziste i prawdziwe odwzorowanie kolorów obserwowanych przez szkło. Dzięki tym korzyściom szkło Pilkington OptiwhiteTM świetnie sprawdza się w fasadach, a użyte w witrynach, podkreśla rzeczywiste kolory eksponowanych materiałów i pozwala na maksymalną przepuszczalność światła, nawet w przypadku zastosowania grubszych szyb laminowanych.


Szkło Pilkington OptiwhiteTM może być łączone z innymi produktami marki Pilkington, celem spełnienia dodatkowych wymagań w zakresie izolacji cieplnej czy ochrony przed słońcem. Na przykład, w połączeniu z przeciwsłoneczną powłoką Pilkington SuncoolTM zapewnia wysokoefektywną ochronę przed słońcem i znakomitą izolacyjność cieplną. Jednocześnie obniża ono ryzyko pękania termicznego takiego szkła i z tego powodu ogranicza potrzebę jego hartowania. Szkło Pilkington OptiwhiteTM może być także gięte, hartowane, emaliowane, pokrywane sitodrukiem oraz laminowane folią PVB lub żywicą.

Wyjątkowa przezroczystość szkła Pilkington OptiwhiteTM sprawia, że jest ono z powodzeniem wykorzystywane w przeszkleniach wewnętrznych, szczególnie tam gdzie wymagane jest szkło laminowane. Użycie szkła Pilkington OptiwhiteTM do produkcji szkła laminowanego zamiast zwykłego szkła float pozwala na uzyskanie transparentnego i praktycznie całkowicie bezbarwnego wyrobu. Można go stosować w ściankach działowych, schodach, balustradach, drzwiach oraz witrynach sklepowych - wszędzie tam, gdzie ważne jest osiągnięcie efektu transparentności szkła oraz wierne odwzorowanie barw.

Coraz częściej projektanci wnętrz dostrzegają walory wykorzystania szkła Pilkington OptiwhiteTM jako elementu dizajnerskiego np. w szklanych stolikach, czy innych meblach. Te same cechy mają znaczenie w zastosowaniach, w których wyeksponowane są brzegi szkła np. w półkach szklanych, czy elementach kabin prysznicowych, gdzie jasność i przezroczystość elementu szklanego wpływa na całkowity wygląd mebla. W zastosowaniach takich jak gabloty ekspozycyjne, wysoka przepuszczalność światła szkła Pilkington OptiwhiteTM pozwala na prawdziwe zaprezentowanie walorów cennych wyrobów eksponowanych w gablocie. Jego nieodłączna zdolność do powodowania, że kolory wydają się jaśniejsze sprawia, że Pilkington OptiwhiteTM jest świetnym szkłem bazowym do wyrobu kafelków, osłon przy wannach, drzwiczek mebli, a także szyb emaliowanych.


Pilkington OptiwhiteTM został wykorzystany w tysiącach projektów budowlanych na całym świecie, takich jak wieżowce, lotniska czy muzea. Jednym z nich jest otwarty przy muzeum w Toledo (USA, Ohio) w sierpniu 2009 r. The Glass PavilionTM, w którym można zobaczyć jedną z najcenniejszych na świecie kolekcji szkła. W przeszkleniach zewnętrznych tego budynku o wysokości 4,6 metra wykorzystano 342 szklane tafle o różnych rozmiarach i stopniu wygięcia. Pilkington OptiwhiteTM został także uwzględniony w projekcie londyńskiego wieżowca „The Shard", który stanie się wkrótce najwyższym budynkiem komercyjnym w Europie Zachodniej. Ten przypominający strzelistą piramidę biurowiec projektu włoskiego architekta Renzo Piano za sprawą szkła będzie zmieniał swój wygląd w zależności od ilości światła i pozycji słońca.

O uniwersalności i wszechstronności tego produktu może świadczyć również jego zastosowanie we wszystkich szklanych elementach budynku niemieckiej sieci pocztowej Deutsche Post World Net w Bonn, zaprojektowanym przez Helmuta Jahna. Łącznie, na potrzeby tej inwestycji wykorzystano ponad 47 odmian szkła Pilkington OptiwhiteTM, z których każda spełnia określone funkcje. W rezultacie powstała lekka, niemal całkowicie przezroczysta bryła, która mimo swych rozmiarów doskonale wpisuje się w otoczenie nadreńskich parków.

Popularność szkła Pilkington OptiwhiteTM nie pokazuje żadnych oznak słabnięcia. Jest ono obecnie wytwarzane w zakładach Grupy NSG w wielu krajach, z niezmiennie wysoką jakością, co sprawia, że jest tak niezastąpionym produktem dla architektów i projektantów. Zwrócenie starannej uwagi na jakość tego wyrobu zapewni, że Pilkington OptiwhiteTM będzie kontynuować swoje sukcesy przez kolejne dziesiątki lat.



Nazwa Pilkington jest ściśle powiązana ze szkłem od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japońską Grupę NSG. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. Powiększona Grupa NSG jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych dla branży budowlanej, motoryzacyjnej i sektora szkła specjalnego. Działalność związana z produkcją prowadzona jest w 30 krajach na czterech kontynentach. Nasze produkty sprzedawane są w ok. 130 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2010 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 4,7 miliarda euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 44% zrealizowano w Europie, 29% w Japonii, 13% w Ameryce Północnej, a 14% w pozostałych częściach świata.

źródło: Effective Public Relations, Pilkington Polska