PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE
2011-09-28
Prestiżowa nagroda dla Pilkington Spacia™
Pilkington Spacia™ to szyba o grubości szkła pojedynczego oparta na technologii próżniowej, która zapewnia wysoką izolację cieplną

Pilkington IGP Sp. z o.o.
ul. Wołoska 18
02-675 Warszawa

tel. 22 548 75 01
fax 22 548 75 55
igp@pl.nsg.com
www.pilkington.pl

» więcej o firmie

Szkło Pilkington SpaciaTM produkowane przez NSG Group zostało uznane Produktem Roku 2011 przez renomowany portal architektoniczny World Architecture News (WAN). Pilkington SpaciaTM to szyba o grubości szkła pojedynczego oparta na technologii próżniowej, która zapewnia wysoką izolację cieplną. Dzięki niewielkiej grubości można ją stosować do renowacji obiektów zabytkowych, w których celem jest poprawa energooszczędności przy zachowaniu estetyki istniejących oryginalnych ram okiennych.

Nagroda portalu WAN przyznawana jest corocznie wysokoefektywnym produktom oraz innowacyjnym rozwiązaniom w sektorze budowlanym. W tym roku w składzie sędziowskiego jury w kategorii produktów zasiedli m.in.: dr Zoe Laughlin, dyrektor kreatywny w Institute of Making oraz Paul Baker, dyrektor Wilkinson Eyre. Konkurencja przedstawionych do oceny wyrobów była niezwykle silna. Szkło Pilkington SpaciaTM rywalizowało z całą gamą innowacyjnych rozwiązań, począwszy od modułów LED, po energooszczędne systemy do prowadzenia kabli, czy rozwiązania dotyczące wentylacji powietrza.


Cechą wyróżniającą Pilkington SpaciaTM jest jego budowa i innowacyjny sposób wytwarzania. Szyba Pilkington SpaciaTM składa się z dwóch tafli szkła o grubości 3 mm. Zewnętrzna tafla to szkło z powłoką niskoemisyjną, a wewnętrzna to zwykłe szkło float. Pomiędzy nimi znajduje się próżnia zamiast stosowanego dotychczas powietrza lub innego gazu. Szyby oddzielone są od siebie przestrzenią o szerokości jedynie 0,2 mm (w standardowej szybie zespolonej wynosi ona 16 mm). Łączna grubość szyby wynosi ok. 6 mm i jest wystarczająca, aby zapewnić estetyczne rozwiązanie dla przeszkleń, gdzie wymagany jest wąski profil i efektywne energetycznie okno. Wykorzystanie szyby o niskim współczynniku przenikania ciepła U i wysokiej przepuszczalności światła i energii słonecznej (jak dla szklenia pojedynczego) pozwala obniżyć koszty ogrzewania i zredukować emisję dwutlenku węgla.

„Pilkington SpaciaTM to dostępny także na polskim rynku innowacyjny produkt szklany, umożliwiający projektantom zachowanie oryginalnego wyglądu obiektu bez pogorszenia efektywności energetycznej" - mówi Jolanta Lessig z Pilkington Polska. „Dzięki jego zastosowaniu, w krajach UE z powodzeniem odnowiono już szereg zabytkowych budynków, które traciły dużą ilość energii cieplnej przez stare okna - zachowując przy tym ich zabytkowy charakter. Jednocześnie szkło Pilkington SpaciaTM wykorzystywane jest` w wielu nowo powstających obiektach, stanowiąc stylową i estetyczną alternatywę dla standardowych okien z szybami zespolonymi".


Jury, dokonujące wyboru spośród gamy najnowocześniejszych produktów, było pod wielkim wrażeniem szkła Pilkington SpaciaTM. Damian Rogan, Partner w firmie Buro Happold oświadczył: „To wielki krok naprzód, na który czekaliśmy od dawna! To świetny produkt poprawiający termiczne parametry okna przy minimalnej grubości szyby. Możliwość zastąpienia istniejących pojedynczych szyb przeszkleniami próżniowymi o grubości zbliżonej do pojedynczego szkła to dodatkowa korzyść, która doprowadzi do poprawy efektywności energetycznej istniejących budynków".

Pilkington SpaciaTM to sprawdzona technologia stosowana w Japonii od ponad 10 lat, dostępna także na polskim rynku. Więcej informacji na temat szkła Pilkington SpaciaTM znajduje się na stronie:

www.pilkington.com/europe/poland/polish/products/bp/bybenefit/thermalinsulation/spacia/default.htm




Nazwa Pilkington jest ściśle powiązana ze szkłem od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japońską Grupę NSG. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. Powiększona Grupa NSG jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych dla branży budowlanej, motoryzacyjnej i sektora szkła specjalnego. Działalność związana z produkcją prowadzona jest w 30 krajach na czterech kontynentach. Nasze produkty sprzedawane są w ok. 130 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2010 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 4,7 miliarda euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 44% zrealizowano w Europie, 29% w Japonii, 13% w Ameryce Północnej, a 14% w pozostałych częściach świata.

źródło: Pilkington Polska