PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE
2011-10-25
„Glass in Architecture”: współczesna światowa architektura z wykorzystaniem szkła
W październiku 2011 r. firma Pilkington Polska wydała album „Glass in Architecture".

Pilkington IGP Sp. z o.o.
ul. Wołoska 18
02-675 Warszawa

tel. 22 548 75 01
fax 22 548 75 55
igp@pl.nsg.com
www.pilkington.pl

» więcej o firmie

Firma Pilkington Polska opublikowała interesujący album „Glass in Architecture" prezentujący najciekawsze realizacje architektoniczne z wykorzystaniem szkła. Katalog przedstawia obiekty powstałe w ostatnich latach w różnych miejscach świata.

W październiku 2011 r. firma Pilkington Polska wydała album „Glass in Architecture", który obejmuje wybór światowych obiektów inspirowanych najbardziej kreatywnymi pomysłami architektonicznymi z wykorzystaniem szkła. W albumie przedstawione zostały najnowsze realizacje obiektów biurowych, użyteczności publicznej oraz domów prywatnych, których projektanci połączyli funkcjonalność z ciekawym designem, stosując nowoczesne rozwiązania szklane.

W wydawnictwie pokazano zrealizowane projekty, w których wykorzystanie szkła pozwoliło osiągnąć niespotykane efekty. Album prezentuje interesujące przykłady budynków, w których nowoczesność harmonizuje z dziedzictwem historycznym (jak w przypadku The Kymenlaakso University of Applied Sciences w Finlandii), infrastrukturą miejską (Presbyterian Hospital w centrum Nowego Jorku), czy pięknem przyrody (Hotel Spa Dr Irena Eris w Krynicy Górskiej). W każdym przypadku zastosowane rozwiązania szklane pełnią wiele różnych funkcji, które podnoszą estetykę oraz wartość użytkową pokazanych obiektów i wpisują je w nurt zrównoważonego budownictwa.

Album zawiera liczne zdjęcia budynków, zbliżenia elewacji i przeszkleń - nadających obiektom unikatowy charakter. Przedstawione realizacje prezentują, w jaki sposób zastosowanie konkretnych rozwiązań szklanych pozwoliło uzyskać zamierzony efekt architektoniczny.

„Szkło jest jednym z najczęściej stosowanych we współczesnej architekturze materiałów budowlanych" - mówi Jolanta Lessig, Kierownik Komunikacji Marketingowej w Pilkington Polska. „Rozkwit zawdzięcza swoim naturalnym właściwościom oraz nowoczesnym technologiom produkcyjnym i przetwórczym, które pozwoliły opracować produkty gwarantujące doskonałą izolacyjność cieplną, ochronę przed słońcem, hałasem, ogniem czy atakiem, a nawet samoczyszczące. Projektanci uwielbiają szkło za to, że daje nieograniczone możliwości w zakresie realizacji ich wizji artystycznych, czego dowody można znaleźć w katalogu „Glass in Architecture". Mamy nadzieję, że album będzie inspiracją dla architektów i projektantów i przyczyni się do lepszego zrozumienia szkła - jednego z najbardziej fascynujących materiałów stosowanych w architekturze".

Wydany w języku angielskim katalog „Glass in Architecture" stworzony został z myślą o architektach w Polsce i na świecie. Osoby zainteresowane wydawnictwem zapraszamy na stronę:
http://www.pilkington.com/europe/poland/polish/building+products/architects/katalog-glass-in-architecture.htm




Nazwa Pilkington jest ściśle powiązana ze szkłem od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japońską Grupę NSG. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. Powiększona Grupa NSG jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych dla branży budowlanej, motoryzacyjnej i sektora szkła specjalnego. Działalność związana z produkcją prowadzona jest w 30 krajach na czterech kontynentach. Nasze produkty sprzedawane są w ok. 130 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2010 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 4,7 miliarda euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 44% zrealizowano w Europie, 29% w Japonii, 13% w Ameryce Północnej, a 14% w pozostałych częściach świata.

źródło: Pilkington Polska
zdjęcia: Pilkington