PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE
2012-04-05
Działania Pilkington Polska i NSG Group w raporcie dobrych praktyk CSR
Według najnowszej definicji Komisji Europejskiej CSR to odpowiedzialność przedsiębiorstw za wpływ ich działań na społeczeństwo.

Pilkington IGP Sp. z o.o.
ul. Wołoska 18
02-675 Warszawa

tel. 22 548 75 01
fax 22 548 75 55
igp@pl.nsg.com
www.pilkington.pl

» więcej o firmie

Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB) opublikowało raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2011" prezentujący najlepsze praktyki z zakresu CSR zrealizowane w ubiegłym roku. Wśród wyróżnionych praktyk znalazły się aż dwa projekty prowadzone przez spółki NSG Group w Polsce: „Kampania edukacyjna na rzecz zrównoważonego i energooszczędnego budownictwa" oraz „Dni bezpieczeństwa".

Według najnowszej definicji Komisji Europejskiej CSR to odpowiedzialność przedsiębiorstw za wpływ ich działań na społeczeństwo. Zaangażowanie firm w tym zakresie jest już od 10 lat prezentowane w wydawanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2011. Dobre praktyki". W tym roku wszystkie dobre praktyki zostały podzielone zgodnie z międzynarodową normą ISO 26000 według kategorii: ład organizacyjny, prawa człowieka, praktyki/aspekty pracownicze, środowisko naturalne, uczciwe praktyki rynkowe, zagadnienia konsumenckie oraz zaangażowanie i rozwój społeczności lokalnej.

W gronie przedstawionych w raporcie firm, które w 2011 roku zrealizowały najlepsze praktyki CSR znalazły się NSG Group oraz, należąca do niej Pilkington Polska Sp. z o.o. - producent szkła płaskiego dla budownictwa i motoryzacji. „Pilkington Polska już od ponad roku prowadzi kampanię edukacyjną na rzecz zrównoważonego i energooszczędnego budownictwa" - mówi Jolanta Lessig, Kierownik Komunikacji Marketingowej w Pilkington Polska. „W ramach kampanii przygotowaliśmy cykl artykułów eksperckich, broszury o roli szkła w certyfikacji BREEAM i LEED, a także zorganizowaliśmy seminaria dla architektów poświęcone zrównoważonej architekturze. Cieszę się, że nasze wysiłki nakierowane na podnoszenie świadomości społecznej w zakresie zwiększania oszczędności energetycznych w budownictwie zostały dziś docenione przez grono polskich fachowców i praktyków CSR i znalazły się w najnowszym raporcie FOB".

Ideą kampanii edukacyjnej firmy Pilkington Polska jest pokazanie uczestnikom rynku budowlanego i szerokiemu odbiorcy jak wykorzystanie szkła i systemów przeszkleń może przyczynić się do polepszenia charakterystyki energetycznej budynku. Kampania skierowna jest zarówno do ekspertów, jak i osób nie posiadających wiedzy specjalistycznej, ale zainteresowanych zwiększeniem eneregooszczędności własnego domu. Jej opis znalazł się w raporcie FOB w kategorii „Środowisko naturalne".

W obszarze „Praktyki/aspekty pracownicze" raportu zaprezentowano natomiast ubiegłoroczny „Dzień Bezpieczeństwa" zorganizowany w zakładach NSG Group w Polsce w ramach szerszej akcji promującej bezwypadkową pracę. Opisana akcja poświęcona była bezpieczeństwu ruchu drogowego i obejmowała działania skierowane do wszystkich pracowników spółek NSG Group, takie jak: dyskuje na temat zapobiegania wypadkom, konkursy, projekcje filmów, warsztaty pierwszej pomocy, a także współpracę z Honorowym Klubem Krwiodawców z Sandomierza. W programie uczestniczyły służby Państwowej Straży Pożarnej, Policji, Ośrodka Zdrowia, Ratownictwa Medycznego oraz przedstawiciele firm specjalizujących się w produkcji i dostawach ochron osobistych. Celem akcji było zwiększenie świadomości pracowników spółek NSG Group na temat wypadków drogowych i zachowania się w przypadku ich zaistnienia.



Pilkington zajmuje się produkcją szkła od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japoński koncern NSG Group. Marka Pilkington została zachowana, jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. Powiększone NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych dla branży budowlanej, motoryzacyjnej i sektora szkła specjalnego. Produkcja odbywa się w 30 krajach na czterech kontynentach. Nasze produkty sprzedawane są w ok. 130 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2011 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 5 miliardów euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 41% zrealizowano w Europie, 29% w Japonii, 14% w Ameryce Północnej, a 16% w pozostałych częściach świata.


źródło: Pilkington Polska
zdjęcia: Pilkington