PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE
2013-09-16
Szkło profilowe marki Pilkington w finale konkursu „Dobry Wzór 2013”
Konkurs „Dobry Wzór" jest organizowany przez warszawski Instytut Wzornictwa Przemysłowego od 1993 r.

Pilkington IGP Sp. z o.o.
ul. Wołoska 18
02-675 Warszawa

tel. 22 548 75 01
fax 22 548 75 55
igp@pl.nsg.com
www.pilkington.pl

» więcej o firmie

Dwa nowe typy szkła profilowego marki Pilkington: Pilkington ProfilitTM Slim Line i Pilkington ProfilitTM Micro zostały zakwalifikowane do finału konkursu „Dobry Wzór 2013" w kategorii „nowe materiały produkcyjne". Zwycięzcy i laureaci konkursu organizowanego przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie zostaną wyłonieni już 24 października br.

Konkurs „Dobry Wzór" jest organizowany przez warszawski Instytut Wzornictwa Przemysłowego od 1993 r. Co roku eksperci Instytutu wyróżniają nie tylko produkty o doskonałym wzornictwie, ale również usługi najlepiej dopasowane do potrzeb konsumentów. W tegorocznej, jubileuszowej edycji konkursu, wybrane produkty i usługi konkurują ze sobą w siedmiu kategoriach: dom, praca, sfera publiczna, usługi, nowe technologie i nowe materiały produkcyjne. Wśród niemal 100 produktów i usług zakwalifikowanych do finału konkursu znalazły się również dwa typy szkła profilowego marki Pilkington: Pilkington ProfilitTM Slim Line i Pilkington ProfilitTM Micro. Rywalizują one z czterema innymi produktami w kategorii „nowe materiały produkcyjne".


Pilkington ProfilitT Micro
fot. Pilkington

„Produkty szklane marki Pilkington opracowywane są z myślą o architektach i projektantach, dlatego cechują się najwyższymi standardami wzorniczymi" - mówi Jolanta Lessig, Kierownik Komunikacji Marketingowej w NSG Group, właściciela marki Pilkington. „Subtelne i eleganckie wzory szkła profilowego Pilkington ProfilitTM dają projektantom nieograniczone możliwości kreacji, pozwalając na realizacje artystycznych wizji. Cieszymy się, że kapituła konkursu «Dobry Wzór» doceniła design naszych produktów".

Dwa  typy szkła profilowego marki Pilkington, które znalazły się w gronie finalistów tegorocznego konkursu, zostały wprowadzone na rynek w 2011 r. Pilkington ProfilitTM Micro charakteryzuje się nieregularną strukturą powierzchni w postaci gęsto rozmieszczonych małych punktów przypominających ziarenka piasku. Z kolei na powierzchni szkła Pilkington ProfilitTM Slim Line umieszczono liniowy regularny wzór. Takie zróżnicowanie ornamentów umożliwia kreowanie oryginalnych elewacji oraz wnętrz obiektów, zapewniając użytkownikom poczucie komfortu i prywatności. Jednocześnie wzorzysta szklana powierzchnia urozmaica przestrzeń, nie ograniczając dostępu światła dziennego. Obydwa typy szkła profilowego są dostępne w wersji o obniżonej zawartości żelaza (bez charakterystycznego zielonkawego zabarwienia) oraz w wersji piaskowanej, co dodatkowo rozszerza wachlarz artystycznych możliwości.


Pilkington ProfilitT Slim Line
fot. Pilkington

Finał konkursu Instytutu Wzornictwa Przemysłowego odbędzie się 24 października 2013 r. Międzynarodowe jury wyłoni wówczas laureatów w każdej z siedmiu kategorii, przyznając zwycięzcom nagrody „Dobry Wzór 2013". Najlepszy produkt lub usługa otrzyma prawo posługiwania się znakiem „Wzór Roku 2013".

Po ogłoszeniu wyników konkursu w siedzibie Instytutu Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie zostanie zorganizowana wystawa wszystkich produktów i usługi zakwalifikowanych do tegorocznego finału. Ekspozycja, podczas której będzie prezentowane m.in. szkło profilowe marki Pilkington, potrwa od 25 października do 8 grudnia 2013 r.

Zdjęcie główne:
Pilkington Profilit Slim Line - wnętrze
fot.
Pilkington



Pilkington zajmuje się produkcją szkła od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japoński koncern NSG Group. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. Powiększone NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych. działając w dwóch podstawowych sektorach: motoryzacyjnym (rynek części oryginalnych i zamiennych) oraz w obszarze szkła technicznego i architektonicznego, które obejmują szkło i produkty szklane do budynków nowych i poddawanych renowacji, szeroką gamę produktów o wartości dodanej, a także zaawansowane produkty dla technologii informatycznych i komunikacyjnych, zastosowań technicznych i energetyki słonecznej. Produkcja odbywa się w 29 krajach na czterech kontynentach. Produkty Grupy sprzedawane są w ok. 130 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2013 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 4,87 miliardów euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 36% zrealizowano w Europie, 23% w Japonii, 15% w Ameryce Północnej, a 26% w pozostałych częściach świata.

źródło: Pilkington