Dwa nowe typy szkła profilowego marki Pilkington: Pilkington ProfilitTM Slim Line i Pilkington ProfilitTM Micro zostały zakwalifikowane do finału konkursu „Dobry Wzór 2013" w kategorii „nowe materiały produkcyjne". Zwycięzcy i laureaci konkursu organizowanego przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie zostaną wyłonieni już 24 października br.
Konkurs „Dobry Wzór" jest organizowany przez warszawski Instytut Wzornictwa Przemysłowego od 1993 r. Co roku eksperci Instytutu wyróżniają nie tylko produkty o doskonałym wzornictwie, ale również usługi najlepiej dopasowane do potrzeb konsumentów. W tegorocznej, jubileuszowej edycji konkursu, wybrane produkty i usługi konkurują ze sobą w siedmiu kategoriach: dom, praca, sfera publiczna, usługi, nowe technologie i nowe materiały produkcyjne. Wśród niemal 100 produktów i usług zakwalifikowanych do finału konkursu znalazły się również dwa typy szkła profilowego marki Pilkington: Pilkington ProfilitTM Slim Line i Pilkington ProfilitTM Micro. Rywalizują one z czterema innymi produktami w kategorii „nowe materiały produkcyjne".
Pilkington ProfilitT Micro
fot. Pilkington
„Produkty szklane marki Pilkington opracowywane są z myślą o architektach i projektantach, dlatego cechują się najwyższymi standardami wzorniczymi" - mówi Jolanta Lessig, Kierownik Komunikacji Marketingowej w NSG Group, właściciela marki Pilkington. „Subtelne i eleganckie wzory szkła profilowego Pilkington ProfilitTM dają projektantom nieograniczone możliwości kreacji, pozwalając na realizacje artystycznych wizji. Cieszymy się, że kapituła konkursu «Dobry Wzór» doceniła design naszych produktów".
Dwa typy szkła profilowego marki Pilkington, które znalazły się w gronie finalistów tegorocznego konkursu, zostały wprowadzone na rynek w 2011 r. Pilkington ProfilitTM Micro charakteryzuje się nieregularną strukturą powierzchni w postaci gęsto rozmieszczonych małych punktów przypominających ziarenka piasku. Z kolei na powierzchni szkła Pilkington ProfilitTM Slim Line umieszczono liniowy regularny wzór. Takie zróżnicowanie ornamentów umożliwia kreowanie oryginalnych elewacji oraz wnętrz obiektów, zapewniając użytkownikom poczucie komfortu i prywatności. Jednocześnie wzorzysta szklana powierzchnia urozmaica przestrzeń, nie ograniczając dostępu światła dziennego. Obydwa typy szkła profilowego są dostępne w wersji o obniżonej zawartości żelaza (bez charakterystycznego zielonkawego zabarwienia) oraz w wersji piaskowanej, co dodatkowo rozszerza wachlarz artystycznych możliwości.
Pilkington ProfilitT Slim Line
fot. Pilkington
Finał konkursu Instytutu Wzornictwa Przemysłowego odbędzie się 24 października 2013 r. Międzynarodowe jury wyłoni wówczas laureatów w każdej z siedmiu kategorii, przyznając zwycięzcom nagrody „Dobry Wzór 2013". Najlepszy produkt lub usługa otrzyma prawo posługiwania się znakiem „Wzór Roku 2013".
Pilkington zajmuje się
produkcją szkła od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta
przez japoński koncern NSG Group. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa
produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. Powiększone
NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i
produktów szklanych. działając w dwóch podstawowych sektorach: motoryzacyjnym
(rynek części oryginalnych i zamiennych) oraz w obszarze szkła
technicznego i architektonicznego, które obejmują szkło i produkty szklane
do budynków nowych i poddawanych renowacji, szeroką gamę produktów
o wartości dodanej, a także zaawansowane produkty dla technologii
informatycznych i komunikacyjnych, zastosowań technicznych i energetyki
słonecznej. Produkcja odbywa się w 29 krajach na czterech kontynentach.
Produkty Grupy sprzedawane są w ok. 130 krajach. W roku podatkowym zakończonym
31 marca 2013 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 4,87 miliardów euro.
Z łącznej sprzedaży Grupy 36% zrealizowano w Europie, 23% w Japonii, 15% w
Ameryce Północnej, a 26% w pozostałych częściach świata.
źródło: Pilkington