NSG Group, producent szkła marki Pilkington, rozszerzył gamę szkieł przeciwsłonecznych Pilkington SuncoolTM o wersje hartowalne (Pro T), które mogą być hartowane przez niezależnych przetwórców szkła. Takie rozwiązanie pozwala zoptymalizować czas i koszty wytwarzania szyb zespolonych z hartowanym wysokoselektywnym szkłem przeciwsłonecznym.
Cztery typy szkła przeciwsłonecznego Pilkington SuncoolTM o najbardziej neutralnym wyglądzie tj. Pilkington SuncoolTM 70/40, Pilkington SuncoolTM 70/35, Pilkington SuncoolTM 66/33 i Pilkington SuncoolTM 50/25 mają teraz swoje hartowalne odpowiedniki, oznaczone skrótem Pro T. NSG Group udostępnia nowe typy szkła wszystkim przetwórcom zainteresowanym ich samodzielnym hartowaniem. Szkło przeciwsłoneczne Pilkington SuncoolTM Pro T może być hartowane przez przetwórców w dowolnych formatach - wymaganych dla danego zamówienia - i w najodpowiedniejszym momencie. To z kolei przekłada się na redukcję kosztów, zwiększenie efektywności oraz skrócenie czasu produkcji szyb zespolonych z hartowanym wysokoselektywnym szkłem przeciwsłonecznym.
„W razie potrzeby i na życzenie przetwórcy zainteresowanego hartowaniem szkła Pilkington SuncoolTM Pro T, konsultujemy z nim cały proces. Radzimy jakie ustawienia pieca, temperatura czy czas wygrzewania, będą optymalne dla osiągnięcia założonych rezultatów" tłumaczy Janusz Fornal, Kierownik Sprzedaży VAP, Pilkington Polska. Proces hartowania jest konieczny dla uzyskania przez szyby Pro T ich właściwych parametrów technicznych oraz kolorystyki dopasowanej do wersji niehartowanych. Po zakończonym procesie obróbki przetwórca otrzymuje hartowane wysokoselektywne szkło przeciwsłoneczne, łączące doskonałe parametry ochrony przed słońcem z bezpieczeństwem użytkowania oraz podwyższoną wytrzymałością mechaniczną i termiczną.
Cztery rodzaje hartowalnego szkła Pilkington SuncoolTM Pro T (70/40, 70/35, 66/33 i 50/25) dostępne są w kilku grubościach: 4, 6, 8, 10 i 12 mm. Poza wysokoselektywnym szkłem przeciwsłonecznym, w ofercie NSG Group znajduje się także hartowalne szkło niskoemisyjne Pilkington OptithermTM S3 Pro T. Przeznaczone do hartowania szkło niskoemisyjne o kolorze i charakterystyce technicznej zbliżonej do szkła Pilkington OptithermTM S3 występuje w czterech grubościach: 4, 6, 8 i 10 mm. „Hartowane szkło przeciwsłoneczne i niskoemisyjne stosowane w szybach zespolonych doskonale sprawdzi się w przeszkleniach fasadowych, szklanych dachach, świetlikach itp. Z punktu widzenia przetwórców szkła, dostępność tych produktów w wersji hartowalnej Pro T, poprawi logistykę dostaw i zwiększy elastyczność procesu produkcyjnego" podsumowuje Janusz Fornal.
Wysokoselektywne szkło
przeciwsłoneczne Pilkington SuncoolTM to
produkt zapewniający efektywną ochronę przed nadmiernym nasłonecznieniem oraz
doskonałą izolację cieplną. Zastosowanie tego szkła pozwala obniżać zyski
ciepła (ze względu na niski parametr całkowitej przepuszczalności energii
słonecznej g), zapobiegając nagrzewaniu się pomieszczeń, a także zapewnia
doskonałe doświetlenie wnętrz (dzięki wysokiemu parametrowi przepuszczalności
światła LT). Szkło Pilkington SuncoolTM ma również właściwości niskoemisyjne, przez co
zwiększa izolacyjność cieplną przeszkleń i zmniejsza stopień energochłonności
budynku.
Pilkington zajmuje się
produkcją szkła od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta
przez japoński koncern NSG Group. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa
produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. Powiększone
NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i
produktów szklanych. działając w dwóch podstawowych sektorach: motoryzacyjnym
(rynek części oryginalnych i zamiennych) oraz w obszarze szkła
technicznego i architektonicznego, które obejmują szkło i produkty szklane
do budynków nowych i poddawanych renowacji, szeroką gamę produktów
o wartości dodanej, a także zaawansowane produkty dla technologii
informatycznych i komunikacyjnych, zastosowań technicznych i energetyki
słonecznej. Produkcja odbywa się w 29 krajach na czterech kontynentach.
Produkty Grupy sprzedawane są w ok. 130 krajach. W roku podatkowym zakończonym
31 marca 2013 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 4,87 miliardów euro.
Z łącznej sprzedaży Grupy 36% zrealizowano w Europie, 23% w Japonii, 15% w
Ameryce Północnej, a 26% w pozostałych częściach świata.
źródło: Pilkington