PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE
2014-07-08
Kolejna inwestycja w NSG Group w Polsce
NSG Group, producent szkła dla budownictwa i motoryzacji, zdecydował o kolejnej inwestycji na polskim rynku.

Pilkington IGP Sp. z o.o.
ul. Wołoska 18
02-675 Warszawa

tel. 22 548 75 01
fax 22 548 75 55
igp@pl.nsg.com
www.pilkington.pl

» więcej o firmie

7 lipca 2014 r. Pilkington IGP, jedna z trzech spółek należących do NSG Group w Polsce, kupiła przedsiębiorstwo Polskie Szyby Termoizolacyjne w Ostrołęce. Inwestycja zwiększy obecne moce produkcje spółki.

Mocą umowy zawartej 7 lipca 2014 r., Pilkington IGP - jeden z największych w Polsce producentów szyb zespolonych i szkła płaskiego dla budownictwa - kupił ostrołęckie przedsiębiorstwo Polskie Szyby Termoizolacyjne (PST), specjalizujące się w produkcji termoizolacyjnych szyb zespolonych, stosowanych w stolarce okiennej. Nabyty od PST park maszynowy PST wraz z zatrudnionymi pracownikami, utworzy nowy zakład Pilkington IGP - Oddział w Ostrołęce. Inwestycja oznacza wzrost produkcji szyb zespolonych i specjalnych produktów szklanych NSG Group, zapewniających realizacjom architektonicznym odpowiednie parametry pod względem niskoemisyjności, ochrony przed słońcem, izolacyjności akustycznej i bezpieczeństwa.

„Inwestycja NSG Group i utworzenie Pilkington IGP - Oddział Ostrołęka jest kolejnym etapem strategii inwestycyjnej, realizowanej w związku z rosnącym zapotrzebowaniem rynku na wyspecjalizowane produkty NSG Group, charakteryzujące się odpowiednimi współczynnikami związanymi z przepuszczalnością światła i emisją energii" - mówi Krzysztof Granicki, Prezes Zarządu Spółek Pilkington IGP i Pilkington Polska. Dodał również „zakup przedsiębiorstwa PST oznacza stworzenie nowego Oddziału naszej Spółki oraz wprowadzenie standardów Pilkington IGP w zakresie bezpieczeństwa, obsługi klienta i jakości produktów, a także dalsze inwestycje w modernizację maszyn i urządzeń, dodatkową rozbudowę infrastruktury IT i wdrożenie systemów operacyjnych do obsługi klientów i pracowników".

Pilkington IGP jest jednym z liderów na rynku szyb zespolonych w Polsce, a co czwarte nowo wyprodukowane okno wyposażone jest w szyby ze znakiem tej marki. Spółka posiada 6 oddziałów na terenie kraju i zatrudnia ponad 800 pracowników. Oferta Pilkington IGP obejmuje wszystkie konfiguracje szkła płaskiego dla budownictwa, przeszklenia elewacyjne wszystkich rodzajów i systemów, szkło termoizolacyjne, bezpieczne, antywłamaniowe, kuloodporne, ognioodporne, a także wszelkie warianty przeszkleń wewnętrznych. Dostrzegając potencjał i zapotrzebowanie rynku na produkty o wartości dodanej, NSG Group zdecydował w ostatnim czasie o rozbudowie zakładu produkcji i przetwórstwa szkła Pilkington IGP w Skierniewicach, inwestycji w montaż pieca hartowniczego w szczecińskim oddziale Pilkington IGP oraz uruchomieniu nowej linii do laminowania szkła, pozwalającej zwiększyć produkcję szkła laminowanego o 100 tysięcy m² rocznie. Szkło z zakładów Pilkington IGP w Polsce trafia na polski rynek, a także do krajów skandynawskich, Czech, Słowacji, na Węgry i Ukrainę.



Pilkington zajmuje się produkcją szkła od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japoński koncern NSG Group. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. Powiększone NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych. działając w dwóch podstawowych sektorach: motoryzacyjnym (rynek części oryginalnych i zamiennych) oraz w obszarze szkła technicznego i architektonicznego, które obejmują szkło i produkty szklane do budynków nowych i poddawanych renowacji, szeroką gamę produktów o wartości dodanej, a także zaawansowane produkty dla technologii informatycznych i komunikacyjnych, zastosowań technicznych i energetyki słonecznej. Produkcja odbywa się w 29 krajach na czterech kontynentach. Produkty Grupy sprzedawane są w ok. 130 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2013 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 4,87 miliardów euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 36% zrealizowano w Europie, 23% w Japonii, 15% w Ameryce Północnej, a 26% w pozostałych częściach świata.

źródło: Pilkington