PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE
2015-02-24
Szklany świat galerii handlowych, czyli szkło firmy Guardian w obiektach handlowo-usługowych
Odpowiednio dobrane szkło na fasadzie budynku to doskonały sposób na zagwarantowanie ...

Guardian Częstochowa Sp. z o.o.
ul. W. Korfantego 31/35
42-200 Częstochowa

tel. 34 323 92 00
www.guardianglass.com/eu/pl

» więcej o firmie

W największych polskich miastach regularnie powstają coraz nowocześniejsze centra handlowe, a każdy kolejny obiekt wydaje się być jeszcze piękniejszy oraz bardziej oryginalny od poprzedniego. Elementem łączącym większość najciekawszych obiektów handlowych ostatnich lat jest szkło, które króluje zarówno na fasadach budynków, jak i w ich wnętrzach.

Lśniące oblicze centrów handlowych

Połyskujące w słońcu szklane fasady stanowią wizytówkę zdecydowanej większości nowych galerii handlowych. Nic w tym dziwnego - duże przeszklenia nie tylko elegancko się prezentują, ale również znakomicie eksponują starannie zaaranżowane wystawy oraz wnętrza pomieszczeń sklepowych czy restauracyjnych. Wszystko to przyciąga wzrok potencjalnych klientów i zachęca ich do przekroczenia progu centrum handlowego. Odpowiednio dobrane szkło na fasadzie budynku to również doskonały sposób na zagwarantowanie wnętrzom dobrego dostępu do światła dziennego, a także na stworzenie przyjaznego mikroklimatu i zapewnienie komfortu termicznego w pomieszczeniach usługowych. Szkłem szczególnie polecanym do nowoczesnych obiektów handlowych jest szkło przeciwsłoneczne SunGuard SuperNeutral firmy Guardian. Wyróżnia się ono dużą przejrzystością, znakomitym stopniem oddawania barw oraz wysoką selektywnością. SunGuard SuperNeutral przepuszcza maksymalnie dużo światła do wnętrza budynku, a zarazem blokuje nadmiar ciepła z promieniowania słonecznego. W miesiącach letnich szkło wysokoselektywne firmy Guardian skutecznie ochroni pomieszczenia przed przegrzaniem, w zimie natomiast pomoże zminimalizować straty ciepła. Dla klientów oznacza to przyjemną atmosferę i komfort w sklepach, natomiast dla właściciela obiektu handlowego niższe koszty ponoszone na sezonowe klimatyzowanie i ogrzewanie budynku.


Porównanie dwustronnego szkła antyrefleksyjnego Guardian Clarity i standardowego szkła float.
Fot. Guardian Częstochowa

Luksus chroniony szkłem

Fasady i dachy to nie jedyne miejsca na planie centrum handlowego, w których króluje szkło. Materiał ten obecny jest również w wyposażeniu wnętrz, jako element półek, sklepowych gablot czy witryn ekspozycyjnych. Szkło nie tylko skutecznie zabezpiecza produkty przed czynnikami zewnętrznymi i chroni je przed kradzieżą, ale też podkreśla ich wyjątkowość. Za ochronną szybą prezentowane są bowiem najcenniejsze przedmioty, takie jak biżuteria, zegarki, rękodzieło czy najnowsza elektronika. Niestety, sztuczne oświetlenie w sklepie przyczynia się do powstawania niechcianych refleksów i odbić na szkle, co może przeszkadzać w oglądaniu umieszczonych w gablotach produktów. Sytuacje takie nie mają miejsca, gdy zastosowane zostanie dwustronne szkło antyrefleksyjne Clarity firmy Guardian, które charakteryzuje się odbiciem szczątkowym na poziomie poniżej 1% (w przypadku szyby o grubości 4 mm) i przepuszczalnością światła powyżej 97%. Dodatkowo szkło to cechuje się neutralnym, lekko niebieskim zabarwieniem. Powłoka Clarity na szkle bazowym UltraClear zapewnia maksymalną przejrzystość i pozwala cieszyć się obrazem pozbawionym zniekształceń i odbić. Atutem szkła antyrefleksyjnego firmy Guardian jest także jego trwałość i odporność na uszkodzenia. Dzięki temu umieszczony w gablocie asortyment sklepowy będzie dobrze chroniony przez zniszczeniem i kradzieżą.

Więcej szczegółów na temat szkła produkowanego przez firmę Guardian znaleźć można na stronach internetowych: www.sunguardglass.com, www.guardian-czestochowa.com oraz www.guardian.com.

Zdjęcie główne:
W budynku Plac Unii w Warszawie wykorzystano szkło przeciwsłoneczne SunGuard® SN 70/41
Fot. Guardian Częstochowa




Guardian to zróżnicowana firma produkcyjna o zasięgu globalnym, której siedziba główna mieści się w Auburn Hills w stanie Michigan w USA. Firma zajmuje czołową pozycję w produkcji szkła typu „float", wyrobów szklanych, izolacji z włókna szklanego oraz innych materiałów budowlanych do zastosowań komercyjnych, mieszkaniowych i w przemyśle motoryzacyjnym. Szkło z ochroną przeciwsłoneczną SunGuard zostało zaprojektowane dla zapewnienia różnych poziomów kontroli słonecznej do stosowania w różnych strefach klimatycznych i przy projektowaniu różnorodnych budynków. Dzięki swojemu Ośrodkowi Naukowo-Technologicznemu, Guardian jest liderem w innowacyjności, opracowując wysokiej klasy szkła powlekane oraz inne zaawansowanych produkty. Guardian, spółki zależne i stowarzyszone zatrudniają 18.000 osób. Zakłady zlokalizowane są na terenie Ameryki Północnej, Europy, Ameryki Południowej, Azji, Afryki i Bliskiego Wschodu. Nazwa SunGuard jest zastrzeżonym znakiem towarowym należącym do Guardian Industries Corp. Częścią koncernu Guardian Industries Corp.  jest Guardian Częstochowa, jedna z najnowocześniejszych hut szkła na świecie oraz czołowym producentem szkła architektonicznego w Polsce, która powstała w 2002r. Przedsiębiorstwo dysponuje najnowszymi technologiami w dziedzinie produkcji szkła i przetwórstwa szkła płaskiego. Zakład produkuje szkło float o grubościach od 3 mm do 12 mm oraz szkło powlekane w oparciu o technikę rozpylania magnetronowego. Guardian Częstochowa zatrudnia obecnie ponad 330 osób.


źródło: Guardian Częstochowa