PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE
2016-09-30
NSG Group i Solaria ogłosiły współpracę
NSG Group, właściciel marki Pilkington, i Solaria, firma specjalizująca się w technologiach fotowoltaicznych zawarły umowę o współpracy.

Pilkington IGP Sp. z o.o.
ul. Wołoska 18
02-675 Warszawa

tel. 22 548 75 01
fax 22 548 75 55
igp@pl.nsg.com
www.pilkington.pl

» więcej o firmie

NSG Group, właściciel marki Pilkington, jeden z największych na świecie producentów szkła i Solaria, firma specjalizująca się w technologiach fotowoltaicznych zawarły umowę o współpracy. Będą produkowały wysokiej jakości półprzezroczyste zintegrowane systemy fotowoltaicznych ogniw tzw. BIPV (ang. Building Integrated Photovoltaics).

NSG Group ma duże doświadczenie w dziedzinie innowacyjnych i wysokoefektywnych rozwiązań szklanych w branży szkła architektonicznego. Współpraca z Solarią pozwala na poszerzenie oferty o linię produktów wykorzystujących zintegrowane systemy fotowoltaiczne z technologią Solaria PowerViewTM, które pozwalają włączyć fasady budynków do aktywów wytwórczych energii elektrycznej.


Zintegrowane systemy fotowoltaiczne_współpraca NSG Group i Solaria
fot. NSG Group

„Rozszerzyliśmy naszą ofertę o zintegrowane systemy fotowoltaiczne, ponieważ wierzymy, że BIPV będzie technologią solarną, które zostanie przyjęta przez budownictwo, aby sprostać globalnym wymaganiom" - mówi Mariusz Kołodziej, Dyrektor Sprzedaży Szkła Architektonicznego Pilkington Europa Wschodnia. „Wybór Solarii na partnera był podyktowany dużym doświadczeniem tej firmy w obszarze technologii i produkcji zintegrowanych systemów fotowoltaicznych tzw. BIPV, które pozwalają budynkom produkować energię elektryczną. Jest to przyjazna dla środowiska naturalnego alternatywa w stosunku do tradycyjnych metod pozyskiwania energii, łącząca w sobie wysoką efektywność energetyczną, estetykę oraz elastyczność projektowania. Partnerstwo z firmą Solaria podkreśla nasze zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju" - dodaje.

Pierwsze produkty szklane marki Pilkington będące efektem współpracy z firmą Solaria obejmują szkło architektoniczne efektywnie wykorzystujące światło dzienne o podwyższonych parametrach izolacyjności, kontrolujących olśnienie i wytwarzające energię.

NSG Group będzie współpracować z firmą Solaria, aby zapewnić najwyższą wydajność, jakość i niezawodność produktów dodatkowych, w tym ogniw drukowanych czy ogniw o zwiększonej wydajności w stosunku do konwencjonalnych PV (bifacial). Pełna linia rozwiązań słonecznych zapewni architektom dostęp do produktów BIPV, którymi będzie można zastąpić tradycyjne wyroby ze szkła. To pomoże deweloperom osiągnąć cel jakim jest odblokowanie potencjału wytwarzania energii przez same budynki i osiągnięcie zerowego poziomu energii netto.

Od teraz deweloperzy i właściciele domów będą mieli dostęp do innowacyjnych rozwiązań w ramach asortymentu produktów marki Pilkington, takich jak szyby zespolone powszechnie stosowane w szklanych elewacjach.

Zdjęcie główne:
Zintegrowane systemy fotowoltaiczne_współpraca NSG Group i Solaria
fot. NSG Group
 


Pilkington zajmuje się produkcją szkła od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japoński koncern NSG p. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. Powiększone NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych działając w dwóch podstawowych sektorach: motoryzacyjnym (rynek części oryginalnych i zamiennych) oraz w obszarze szkła technicznego i architektonicznego, które obejmują szkło i produkty szklane do budynków nowych i poddawanych renowacji, szeroką gamę produktów o wartości dodanej, a także zaawansowane produkty dla technologii informatycznych i komunikacyjnych, zastosowań technicznych i energetyki słonecznej. Produkcja odbywa się w 30 krajach na czterech kontynentach. Produkty Grupy sprzedawane są w ok. 130 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2015 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 4,8 miliarda euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 39% zrealizowano w Europie, 25% w Japonii, 18% w Ameryce Północnej, a 18% w pozostałych częściach świata.

 

źródło: Pilkington