PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE
2017-06-07
W zdrowym domu, zdrowy duch
Budując dom na lata, Polacy w jednej kwestii są jednomyślni - zdrowie własne i ich rodziny stanowi wartość, na której nie powinno się oszczędzać.

Wienerberger Ceramika Budowlana Sp. z o. o.
ul. Ostrobramska 79
04-175 Warszawa

tel. 22 514 21 00
fax 22 514 21 03
biuro@wienerberger.com
www.wienerberger.com

» więcej o firmie

Budując dom na lata, Polacy w jednej kwestii są jednomyślni - zdrowie własne i ich rodziny stanowi wartość, na której nie powinno się oszczędzać. Nie mają jednak pełnej świadomości wpływu materiałów, z których dom jest zbudowany na ich samopoczucie. Jako czynniki najkorzystniejsze dla komfortu mieszkańców wymieniają przede wszystkim odpowiednią jakość powietrza, termoregulację pomieszczeń i trwałość materiałów - wynika z badania Kantar MillwardBrown na zlecenie Wienerberger 1.

Jak wynika z badania Polacy poszukują komfortu w domu, który interpretują jako połączenie wygody, funkcjonalności, bezpieczeństwa z i zdrowia ich bliskich. Stąd znakomita większość respondentów stawia na naturalne i niezawodne materiały. Wszystkim ankietowanym zależy również, by we własnych czterech ścianach „dobrze się oddychało", więc jakość powietrza znajduje się najwyżej na liście cech, które są pożądane w polskich domach.

Aż 94% badanych uważa, że największy wpływ na nasze dobre samopoczucie w domu ma odpowiednia termoregulacja pomieszczeń, a 93% respondentów wskazało także na brak wilgoci technologicznej w materiale. Te oczekiwania wobec materiałów budowlanych spełniają poryzowane pustaki ceramiczne Porotherm (w badaniu ceramika zajmuje wśród materiałów konstrukcyjnych pierwsze miejsce, z przewagą ponad 20% nad kolejnymi pozycjami) i przy tym są rozwiązaniem nowoczesnym, zdrowym i ekologicznym. Ceramika to materiał, który ma najniższą wilgotność spośród innych wyrobów ściennych. Wypalanie w temperaturze sięgającej prawie 1000° C, sprawia, że materiał jest suchy i tym samym niestwarzający warunków do rozwoju bakterii, grzybów czy innych szkodliwych mikroorganizmów. To z kolei znacząco ogranicza występowanie alergenów w domowym powietrzu, zmniejszając ryzyko wystąpienia alergii czy chorób układu oddechowego. Ściany zbudowane z pustaków Porotherm doskonale akumulują ciepło, oddając je bardzo powoli, gdy temperatura na zewnątrz spada. Zapewniają także swobodny przepływ pary wodnej, co uniemożliwiając skraplanie i gromadzenie się wilgoci, chroni dodatkowo przed stratami ciepła.  Taka naturalna klimatyzacja może być porównana do oddychania ścian, co zapewnia zdrowy mikroklimat w domu poprawiając również wydajność energetyczną całej konstrukcji.

Pewność, że dom zbudowany jest z bezpiecznych i trwałych materiałów ograniczających potrzebę remontów pozytywnie wpływa na samopoczucie Polaków. Czujemy się bezpiecznie, mając świadomość, że dom może służyć nam przez lata i dlatego też deklarując kryteria wyboru materiałów konstrukcyjnych, respondenci wskazywali ich trwałość wśród cech najkorzystniej wpływających na komfort zamieszkania.



Wienerberger to wiodący producent pustaków ceramicznych na świecie, a także lider w branży cegieł elewacyjnych i dachówek ceramicznych w Europie. Firma, obecna na polskim rynku od ponad 20 lat, jest częścią globalnego koncernu Wienerberger AG, towarzyszącego budującym inwestorom od 1819 roku. Wienerberger dostarcza kompleksowe rozwiązania do budowy domu, pozwalające na prowadzenie inwestycji według najwyższych standardów: ceramiczne cegły konstrukcyjne i pustaki stropowe Porotherm, dachówki ceramiczne Koramic oraz cegły klinkierowe Terca. Dzięki połączeniu 200 lat tradycji z nowoczesnymi technologiami, Wienerberger pozostaje dziś liderem jakości i innowacji na polskim rynku.

Wienerberger już od ponad 13 lat organizuje Brick Award, międzynarodowy konkurs wyróżniający obiekty o niebanalnej architekturze, w których zastosowano materiały ceramiczne. Celem lokalnej edycji jest promocja polskiej architektury i polskich architektów zarówno w kraju, jak i na arenie międzynarodowej. W jury konkursu zasiadają najwyższej klasy architekci, urbaniści, dziennikarze i krytycy architektury.

Kluczowe produkty w portfolio Wienerberger:

Porotherm: Ceramiczne pustaki, stropy i nadproża tworzące komplementarny system do budowy nowoczesnego, ciepłego domu, których główną zaletą jest trwałość. Stosując poryzowane cegły Porotherm można wybudować ściany każdego rodzaju, w tym zewnętrze jednowarstwowe, czyli niewymagające docieplania. Porotherm to szeroka gama rozwiązań do budowy domu ceramicznego, m.in. innowacyjny Porotherm T - poryzowany pustak ceramiczny, wypełniany wełną mineralną, pozwalający osiągnąć już dziś wymagania cieplne, które będą obowiązywały od 2021 r., a także Porotherm Dryfix, rewolucyjna technologia murowania na suchą zaprawę

Koramic: Ceramiczne dachówki i akcesoria oraz akcesoria techniczne stanowiące kompletne rozwiązanie do ułożenia trwałego i bezpiecznego dachu. Bogate wzornictwo i kolorystyka dachówek stanowią najobszerniejszą ofertę dostępną na rynku. Szeroki wybór produktów Koramic daje możliwość dopasowania dachówki do charakteru każdego obiektu. Oryginalny i nowoczesny kształt płaskiej dachówki Orea 9 - najnowszej propozycji w portfolio - docenią zwolennicy prostoty i minimalizmu w architekturze. Klasyczna Renesansowa Alegra 9 to wybór uniwersalny - zaskakuje pięknem linii, ale jest także niezwykle wydajna a tradycyjna Karpiówka w największym wyborze kolorów to idealny wybór do każdego domu jednorodzinnego, ale także na renowację zabytkowego dworku.

Terca: Cegły, kształtki i płytki klinkierowe oraz gotowe mieszanki zapraw to kompletne rozwiązanie do trwałego i estetycznego wykończenia domu. Ponad 300 kolorów, różnorodne formaty i struktury sprawiają, że cegły Terca mają zastosowanie zarówno do budowy całych elewacji budynków, ogrodzeń, kominów w domach jednorodzinnych a także małej architektury ogrodowej. Surowa cegła ceramiczna to również materiał, który niezwykle często stosuje się wewnątrz domu - można wykonać z niej całą ścianę lub jej fragment, wybudować klimatyczny kominek lub schody czy zastosować, jako element dekoracyjny.

źródło: Wienerberger

1 Raport Kantar Millward Brown „Dom na lata - Polacy o budowie i zakupie domu" zrealizowany na zlecenie Wienerberger przeprowadzony na reprezentatywnej grupie 503 respondentów w wieku powyżej 30 lat, którzy nie odrzucają możliwości zakupu lub budowy własnego domu w przyszłości (grudzień 2016).