29 stycznia 2018 roku NSG Group, właściciel marki Pilkington stał się sygnatariuszem Karty Różnorodności. To ważny dokument promujący wśród przedsiębiorców, instytucji i organizacji ideę przeciwdziałania dyskryminacji w miejscu pracy, a także dbałości o spójność i równość społeczną.
Promowanie różnorodności wśród pracowników i jednakowego traktowania wypisane jest w kodeks etyczny NSG Group i realizowane przez wszystkie spółki Grupy z dużym zaangażowaniem - mówi Monika Kuczyńska, Dyrektor Personalny NSG Group w Polsce. Przystąpienie do grona firm respektujących postanowienia Karty Różnorodności w Polsce jest dla nas ważnym wydarzeniem. To niejako zwieńczenie naszych dotychczasowych działań w obszarze społecznej odpowiedzialności oraz gwarant ich kontynuacji, zarówno dla naszych obecnych, jak też i przyszłych pracowników - dodaje.
Dążeniem wszystkich spółek NSG Group w Polsce jest tworzenie przyjaznych miejsc pracy, a także budowanie atmosfery wzajemnego szacunku, otwartości i zrozumienia bez względu na zajmowaną pozycję. To także działania nakierunkowane na rozwój pracowników w oparciu o ich potencjał i chęć rozwoju, jak na przykład realizowane z powodzeniem na przestrzeni ostatnich lat dedykowane programy rozwojowe.
Różnorodność naszych pracowników jest wartością dodaną. Stanowi dla nas wyzwanie i jednocześnie inspiruje do podejmowania inicjatyw, które zaspokajają różne oczekiwania w stosunku do nas, czyli pracodawcy, co korzystnie wpływa na rozwój i efektywność firmy - mówi Monika Kuczyńska.
Karta Różnorodności (ang. Diversity Charter) to międzynarodowa inicjatywa wpierana przez Komisję Europejską, realizowana w 17 krajach Unii Europejskiej, m.in. Niemczech, Austrii, Szwecji, Włoszech czy Belgii. W Polsce koordynatorem projektu jest Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu, które zainicjowało Kartę w 2012 roku. Od tego czasu podpisana została przez ponad 200 sygnatariuszy.
Pilkington zajmuje się produkcją szkła od roku 1826. W
roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japoński koncern NSG p.
Marka Pilkington została zachowana jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych
dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. Powiększone NSG Group jest obecnie
jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych
działając w dwóch podstawowych sektorach: motoryzacyjnym (rynek części
oryginalnych i zamiennych) oraz w obszarze szkła technicznego i
architektonicznego, które obejmują szkło i produkty szklane do budynków nowych
i poddawanych renowacji, szeroką gamę produktów o wartości dodanej, a także
zaawansowane produkty dla technologii informatycznych i komunikacyjnych,
zastosowań technicznych i energetyki słonecznej. Produkcja odbywa się w 30
krajach na czterech kontynentach. Produkty Grupy sprzedawane są w ok. 130
krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2015 r. sprzedaż Grupy wyniosła
ok. 4,8 miliarda euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 39% zrealizowano w Europie,
25% w Japonii, 18% w Ameryce Północnej, a 18% w pozostałych częściach świata.
źródło: Pilkington