PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE
2020-08-13
ALUPROF z drugim wydaniem albumu trendów. AluBOOK „Green Zone” już dostępny online
W wydaniu „Green Zone" eksperci, architekci i naukowcy pochylają się nad ideą tzw. zielonego ...

ALUPROF S.A.
ul. Warszawska 153
43-300 Bielsko-Biała

tel. 33 819 53 00
fax 33 822 05 12
aluprof@aluprof.eu
www.aluprof.eu

» więcej o firmie

ALUPROF wydał drugi numer albumu trendów AluBOOK. W wydaniu „Green Zone" eksperci, architekci i naukowcy pochylają się nad ideą tzw. zielonego budownictwa, chcąc jednocześnie przybliżyć najbardziej prestiżowe i przełomowe realizacje green building w Polsce. Wychodząc naprzeciw nowym wyzwaniom, jakie przyniosła ze sobą I połowa 2020 roku, firma udostępnia najnowsze wydanie w formie online.

Trendy w architekturze

AluBOOK to nowatorskie wydawnictwo, którego celem jest promowanie trendów, nowoczesnych realizacji i ważnych twórców w dziedzinie architektury oraz budownictwa. Tematem głównym bieżącego wydania jest ekologia w budownictwie - zarówno tym komercyjnym, jak i mieszkaniowym oraz rezydencjalnym. Na łamach AluBOOKa „Green Zone" wypowiedzieli się znamienici eksperci m.in. Przemo Łukasik z Medusa Group, Zbigniew Maćków z Maćków Pracownia Projektowa, Piotr Jasiński z Cavatina Holding, Dorota Szlachcic z ArC2 Fabryka Projektowa, dr inż. Marta Weber-Siwirska, prezes Polskiego Stowarzyszenia „Dachy Zielone" czy Alicja Kuczera, Dyrektor Zarządzający PLGBC.


- W dobie szybko postępujących zmian klimatycznych niezwykle ważne jest, abyśmy jeszcze większą wagę przykładali do promocji i wdrażania zasad zrównoważonego rozwoju i ekologicznego budownictwa. Dotyczy to każdego z etapów istnienia budynku - projektowania, budowania i użytkowania. ALUPROF jako trendsetter i lider na rynku od lat podąża wspomnianą drogą w działalności biznesowej i edukacyjnej - mówi Tomasz Grela, Prezes Zarządu ALUPROF SA.

Wielopłaszczyznowe podejście do zielonego budownictwa

W ramach kontynuacji linii regionalnej z poprzedniego wydania, w AluBOOKu znalazł się rozdział opisujący kluczowe realizacje znajdujące się na Dolnym Śląsku m.in. Sky Tower, Afrykarium czy nowoczesne biurowce Green2Day i Carbon Tower. Część Green is the new black przedstawia trendy z zakresu zielonego budownictwa, których uwzględnianie podczas projektowania jest już nie tylko dobrą praktyką, ale standardem. Czytelnicy będą mieli okazję poznać tajniki realizacji trendsetterskich obiektów, takich jak Posejdon w Szczecinie, Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach, kompleks Alchemia w Gdańsku i Royal Wilanów w Warszawie. W budynkach, zaprojektowanych z myślą o ekologii, zaaranżowano m.in. miejskie oazy, czyli zielone dachy i ogrody wertykalne, przewidziano miejsce dla pasiek oraz zastosowano pionierskie rozwiązania z zakresu energooszczędności.

W AluBOOKu poruszono także ważny z perspektywy zdrowia ludzi i kondycji środowiska temat ekologii w budownictwie jednorodzinnym.


- Budując mądrze i odpowiedzialnie, nie możemy zapominać o sektorze jednorodzinnym. Poza komfortem i estetyką również i tutaj ogromną rolę odgrywa dobór materiałów budowlanych (poddających się recyklingowi) czy dedykowane rozwiązania architektoniczne, dzięki którym udaje się tworzyć designerskie i energooszczędne konstrukcje. Na łamach 2. wydania przedstawiamy m.in. historię domu „Green Line" na Warmii, którego projekt determinuje zielony dach ze wszystkimi swoimi dobrodziejstwami - dodaje Tomasz Grela.

Pasjonaci dobrej architektury oraz aktualnie panujących trendów w budownictwie mogą za darmo zapoznać się z albumem trendów na stronie:

https://aluprof.eu/files/downloads/alubook_aluprof_pl.pdf




Aluprof S.A. należy do Grupy Kapitałowej Kęty S.A. Firma jest jednym z czołowych producentów systemów aluminiowych w Europie. Spółka posiada swoje oddziały w Czechach, Niemczech, Rumunii, Wielkiej Brytanii, a także na Ukrainie i Węgrzech. Główna siedziba Aluprof S.A. znajduje się w Bielsku-Białej, gdzie zlokalizowane są także linie produkcyjne oraz centrum logistyczne. W oddziale w Opolu, wytwarzane są systemy roletowe. Łączna powierzchnia zakładów produkcyjnych firmy wynosi blisko 80 000 m².

Jakość produktów jest dla Aluprof wartością nadrzędną, dlatego inżynierowie Aluprof nieustannie opracowują zaawansowane technologicznie rozwiązania, odpowiadające na potrzeby nowoczesnego budownictwa w zakresie energooszczędności i swobody projektowania. W firmie wdrożony został system zarządzania jakością ISO 9001-2001, który zapewnia zgodność oferowanych produktów z normami europejskimi. W ramach Grupy Kęty, w Złotowie funkcjonuje akredytowane Laboratorium Pomiarowo-Badawcze, dysponujące innowacyjnymi urządzeniami m.in. największą w Europie Środkowo-Wschodniej komorą do badań okien, drzwi, fasad oraz żaluzji zewnętrznych. Wysoką jakość produktów potwierdzają liczne nagrody przyznane przez specjalistów m.in. Lider Rynku 2013, Konsumencki Lider Jakości 2013, Dynamiczna Firma, Gepardy Biznesu 2011, Efektywna Firma 2011, Duża Perła Polskiej Gospodarki, Diamenty Forbesa, Brązowe Godło Jakości QI, Jakość Roku 2009, Laur Klienta 2009, Diament Lidera Polskiego Biznesu, Certyfikat Wiarygodności Biznesowej, Orły Polskiego Budownictwa, Medal Europejski.

Firma, podobnie jak wszystkie spółki należące do Grupy Kęty, od początku swojej działalności stara się pomagać osobom najbardziej potrzebującym. W tym celu utworzona została Fundacja „Grupa Kęty Dzieciom Podbeskidzia", która wspiera dzieci z placówek opiekuńczo-wychowawczych i promuje ideę rodzinnych form opieki zastępczej.

Grupa Kapitałowa Kęty S.A. jest liderem branży aluminiowej w Polsce. Holding tworzy 18 spółek, prowadzących działalność zarówno w kraju, jak i zagranicą. Rocznie przetwarzają one blisko 55 000 ton surowców aluminiowych. Wśród 2 000 odbiorców Grupy znajdują się międzynarodowe koncerny, duże i średnie przedsiębiorstwa oraz hurtownie reprezentujące niemal wszystkie gałęzie przemysłu m.in. budowlaną, motoryzacyjną, elektromaszynową i spożywczą.

źródło: Aluprof