Próżniowe termoizolacyjne szyby zespolone Spacia 21®, produkowane przez NSG Group, zostały nagrodzone w dziedzinie oszczędności energii przez Japońskie Centrum Oszczędności Energii (ECCJ) - wiodącą japońską „zieloną" organizację monitorującą typu ‘watchdog'.
Jednokomorowe szyby zespolone otrzymały Nagrodę Prezesa w kategoriach Produkty oraz Model Biznesowy na styczniowej uroczystości prezentacji zwycięzców Wielkiej Nagrody Oszczędności Energii 2013. Wydarzenie zostało zorganizowane przez ECCJ przy wsparciu japońskiego Ministerstwa Gospodarki, Handlu i Przemysłu. Głównym celem ECCJ jest promowanie aspektów związanych z oszczędnością energii. Nagroda jest wyrazem uznania dla znakomitych osiągnięć w zakresie parametrów produktów związanych z oszczędnością energii.
„Szyby zespolone Spacia 21® otrzymały nagrodę ze względu na swoją niewielką grubość, wysoką izolacyjność cieplną oraz hybrydową konstrukcję, w której wykorzystano Pilkington SpaciaTM - szybę wykonaną w technologii próżniowej opracowanej przez NSG Group" - wyjaśnił Hiroshi Asaka, zastępca dyrektora, SJB Szkło Architektoniczne w Azji. „W skład szyby zespolonej Spacia 21® wchodzą: szkło próżniowe Pilkington SpaciaTM, tafla szkła niskoemisyjnego oraz przestrzeń pomiędzy tymi dwoma elementami wypełniona argonem".
Szyby Spacia 21® wprowadzone na rynek japoński w listopadzie 2013 r., to termoizolacyjne szyby okienne z najwyżej półki, dające około 10-procentową różnicę izolacyjności cieplnej w porównaniu do konwencjonalnych produktów tej samej grubości.
„Podnoszenie świadomości w zakresie ochrony środowiska i
oszczędności energii prowadzi do obniżenia zużycia energii i zmniejszenia
negatywnego wpływu na środowisko. NSG Group będzie kontynuowało prace nad
produktami wysoko przetworzonymi, które w przyszłości będą mogły jeszcze
bardziej przyczynić się do oszczędności energii" - powiedział Hiroshi Asaka.
Pilkington zajmuje się
produkcją szkła od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta
przez japoński koncern NSG Group. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa
produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. Powiększone
NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i
produktów szklanych. działając w dwóch podstawowych sektorach: motoryzacyjnym
(rynek części oryginalnych i zamiennych) oraz w obszarze szkła
technicznego i architektonicznego, które obejmują szkło i produkty szklane
do budynków nowych i poddawanych renowacji, szeroką gamę produktów
o wartości dodanej, a także zaawansowane produkty dla technologii
informatycznych i komunikacyjnych, zastosowań technicznych i energetyki
słonecznej. Produkcja odbywa się w 29 krajach na czterech kontynentach.
Produkty Grupy sprzedawane są w ok. 130 krajach. W roku podatkowym zakończonym
31 marca 2013 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 4,87 miliardów euro.
Z łącznej sprzedaży Grupy 36% zrealizowano w Europie, 23% w Japonii, 15% w
Ameryce Północnej, a 26% w pozostałych częściach świata.
źródło: Pilkington